“The Link , benim için özgürlüğümü ve bağımsızlığımı yeniden kazanma yolunda atılmış büyük bir adım.”
— Alex, PRIME Çalışması katılımcısı
Elon Musk‘ın büyük potansiyeller barındıran beyin-bilgisayar arayüzü (BCI) girişimi Neuralink, sadece birkaç hafta önce ikinci ameliyatını gerçekleştirdi.
Geçtiğimiz haftalarda, PRIME Çalışması’nın ikinci katılımcısı Alex, Neuralink implantı (Link) aldı ve ameliyat Barrow Nöroloji Enstitüsü’nde başarılı bir şekilde gerçekleştirildi. İyileşme süreci sorunsuz ilerleyen Alex, Link sayesinde video oyunları oynama yeteneğini geliştirdi ve 3 boyutlu nesneler tasarlamak için bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımını kullanmayı öğrenmeye başladı. Bu gelişme, dört uvzunu da kullanamayan hastaların özerkliklerini artırmak ve dijital cihazları daha verimli kullanmalarını sağlamak amacıyla önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
PRIME Çalışması, Link’in günlük yaşamda güvenli ve faydalı olduğunu kanıtlamayı amaçlıyor.
Alex, Link’i bilgisayarına bağladıktan sonra zihniyle imleci kontrol etmeye başlaması sadece beş dakika sürdü. İlk birkaç saat içinde, Webgrid görevinde yardımcı teknolojilerle elde ettiği maksimum hızı ve doğruluğu aştı. İlk katılımcı Noland gibi, Alex de Link’i kullanmaya başladığı ilk gün, Neuralink olmayan bir cihazla beyin-bilgisayar arayüzü (BCI) imleç kontrolü için önceki dünya rekorunu kırdı. Bunun yanı sıra, Alex Link’i kullanarak Counter-Strike gibi birinci şahıs nişancı oyunları oynamaya başladı.
Alex, Link’i kullanmaya başladıktan kısa bir süre sonra CAD yazılımı Fusion 360′ı kullanarak Neuralink şarj cihazı için özel bir montaj tasarladı ve bu montaj 3D yazıcıyla üretildi.
Alex, konu hakkında yaptığı açıklamada “Sadece etrafta koşmak çok keyifli çünkü sağa sola bakabiliyorum ve Quadstick’i sağa sola hareket ettirmeme gerek kalmıyor… Nereye bakacağımı düşünüyorum ve o da istediğim yere gidiyor. Bu çılgınlık” dedi.
PRIME Çalışması, katılımcılarının dijital cihazları daha verimli kullanmalarını sağlamak için kontrol seçeneklerini genişletmeye devam edecek. Tam fare ve video oyunu denetleyicisi işlevselliği sunmak için çoklu tıklama ve eş zamanlı hareket algılama üzerinde çalışmalar sürüyor.
Ayrıca, daha hızlı metin girişi sağlamak için el yazısı tanıma algoritmaları geliştiriliyor. Bu yeniliklerin, sadece uzuvlarını kullanamayan bireyler için değil, aynı zamanda ALS gibi rahatsızlıklardan muzdarip bireyler için de dijital özerklik ve iletişim yeteneği kazandıracağına inanılıyor.
Bir yanıt yazın