Xbox Cloud Gaming içinde kullanıcılar kendi oyunlarını oynayacak

Microsoft, Xbox Cloud Gaming platformunu genişleterek kullanıcıların kendi oyunlarını bulut üzerinden oynayabilmelerini sağlayacak yeni bir özelliği hayata geçirmeye hazırlanıyor. Kasım ayında Xbox Insiders programı dahilinde başlayacak olan test süreci, Microsoft’un yıllardır geliştirmekte olduğu “Project Lapland” girişiminin önemli bir parçası. Bu adımla birlikte, mevcut Xbox Game Pass kataloğuyla sınırlı olan bulut akış hizmeti, oyuncuların sahip oldukları oyunları da kapsayacak şekilde genişleyecek.

Yeni özellik kapsamında, Xbox Cloud Gaming’in artık yalnızca belirli oyunları değil, geniş bir oyun kütüphanesini desteklemesi bekleniyor. Ancak, buluttan oynanabilecek tüm oyunlara anında erişim mümkün olmayabilir. Bazı oyun yayıncılarının lisans anlaşmaları veya kendi platform stratejileri nedeniyle bu sürecin dışında kalabileceği bildiriliyor. Microsoft’un altyapısal hazırlıklarının zorlukları da süreci geciktiren bir diğer etken olarak öne çıkıyor. Şirket, yüzlerce oyundan oluşan Game Pass kataloğunun aksine, binlerce oyunu bulut sistemine dahil etmek için önemli altyapı çalışmaları yapıyor.

Xbox mobil mağazası ve Android platformundaki değişiklikler

Kasım ayı, Microsoft’un mobil stratejisinde de büyük değişikliklere sahne olacak. Şirket, Android kullanıcılarının Xbox mobil uygulaması üzerinden oyun satın alıp doğrudan bulut üzerinden oynayabilmelerini mümkün kılacak. Bu gelişme, Google’ın Play Store ödeme sistemine yönelik düzenlemenin ardından, 1 Kasım’da uygulamaya geçecek yeni kurallarla bağlantılı olarak gündeme geldi. Xbox Başkanı Sarah Bond, bu yeni özellik sayesinde kullanıcıların bir oyunu mobil cihazlarından satın alır almaz buluttan oynayabileceklerini açıkladı.

Ayrıca Microsoft, tarayıcı tabanlı Xbox mobil mağazası üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor. Temmuz ayında açılması planlanan mağaza, çeşitli sebeplerle ertelendi. Ancak şirket, mağazanın ilk etapta oyun içi eşyalar ve fırsatlar sunacağını, zamanla birinci parti oyunlarla da zenginleşeceğini belirtti. Bu mağaza aracılığıyla, kullanıcıların konsola ihtiyaç duymadan oyunlara erişimini artırmak hedefleniyor. Web tabanlı erişim, Google veya Apple’ın kısıtlamalarından bağımsız olarak Xbox oyunlarına daha esnek bir erişim sunacak.

Bulut üzerinden daha geniş erişim ve oyun stratejisi

Microsoft’un bulut tabanlı oyun hizmeti, sadece konsol oyuncularına değil, farklı cihazlarda oyun oynamak isteyen geniş bir kitleye hitap etmeyi amaçlıyor. Samsung TV’ler ve Amazon Fire Stick gibi platformlarla uyumlu olan Xbox Cloud Gaming, PC ve mobil cihazlardan da kullanılabilecek. Şirket, bu genişleme ile hem mevcut oyuncuların oyun deneyimini kolaylaştırmayı hem de Xbox ekosisteminin dışındaki kullanıcıları platforma çekmeyi hedefliyor.

Bu gelişme, Microsoft’un konsol odaklı oyun stratejisinden çok platform bağımsız bir oyun deneyimine yönelmesinin işareti olarak değerlendiriliyor. Şirket, her ne kadar bulut hizmetini büyütmek için büyük yatırımlar yapıyor olsa da, bazı teknik zorluklar ve lisans sorunları tam oyun erişiminin gecikmesine neden olabilir. Ancak Microsoft’un uzun vadeli planları, oyunculara bulut üzerinden her yerden erişim sağlamak üzerine şekilleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir