Tron serisinin bir sonraki oyunu, Tron: Identity’nin devamı niteliğinde olsa da tamamen yeni bir deneyim sunuyor. Tron: Identity görsel bir roman formatındayken, Tron: Catalyst, 2025 yılında PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S ve Switch platformlarına gelecek olan isometrik bir aksiyon oyunu olarak karşımıza çıkacak. Bithell Games tarafından geliştirilen bu oyun, önceki yapımları Tron: Identity, John Wick Hex ve Thomas Was Alone gibi projelerle tanınan ödüllü bir stüdyonun elinden çıkıyor.
Tron: Catalyst, oyuncuları insan müdahalesi olmadan evrim geçiren sanal dünya Arq Grid’e geri götürüyor. Bu dünya, izole bir yapıya sahip ve tamamen kendi kendine var olan, “Galapagos Adaları” benzeri bir ekosistem oluşturuyor. Oyunun ana karakteri Exo, zaman döngülerini tekrar yaşayabilen ve bunu kimsenin fark edemediği bir sistem hatasını kullanabilen bir program. Exo’nun görevi, Arq Grid’in kötü niyetli yöneticilerinin planlarını ortaya çıkararak onları durdurmak. Her yeni döngüde gizli sırları keşfederken, düşmanlarını atlatmaya çalışacak.
Exo’nun mücadelesi hem yakın dövüş hem de menzilli saldırılar içeriyor. Oyun ilerledikçe veri parçacıkları toplayarak yeni yetenekler kazanacak. Exo’nun kimlik diski, oyundaki en önemli araçlardan biri ve oyuncular bu diski özelleştirerek güç yollarını geliştirebilecekler. Bithell Games’in kurucusu Mike Bithell, oyunun medya tanıtımında, “Tüm dövüşler kimlik diskinizle başlıyor, ancak oyunu oynarken diskinizi istediğiniz türde aksiyonları gerçekleştirecek şekilde yükseltebileceksiniz,” dedi. Örneğin, Exo’nun diskini geri düşmanlarına fırlatabileceği bir disk vuruşu sergilendi. Ayrıca parkur hareketleri yapmanın yanı sıra hafif motosikletlerle de gezinti yapabileceksiniz.
Tron: Catalyst, Tron: Identity’yi oynamamış olsanız bile anlaşılabilir bir yapıda olacak. Ancak önceki oyunu oynayanlar için bazı tanıdık yüzler ve mekanlar yer alacak. Oyun, oyuncunun seçimlerinin dünyaya küçük ama fark edilir etkiler yaptığı hikaye odaklı bir deneyim sunuyor. Ana karakterler ve kritik sahneler için seslendirmeler de bulunuyor.
Bithell, oyunda metin tabanlı bir diyalog sistemi olduğunu belirterek, “Oyuncu diyalog seçimleri yapabilecek. Hikaye, zaman zaman doğrusal bir yapıya sahip olsa da oyuncular ifadeleriyle belirli özgürlükler yaşayabilecekler,” dedi. Oyuncular karakterlerle alaycı veya kibar olmayı seçebilir, hatta belirli karakterlere yalan söyleyip söylememek gibi kararlar alabilirler.
Demo sırasında Exo, kimlik diskini düzenlemek için bir görevi tamamlıyordu. İlk döngüde, kulübe girebilmek için düşmanları alt etti ve ardından kendisini kanıtlamak amacıyla bir eskort görevine başladı. Görevi tamamlayıp diskini temizlediğinde döngü yeniden başladı ve bu sefer savaşmak zorunda kalmadı. Şehir, Exo’ya yeni yollar açarak farklı bir deneyim sundu.
Tron: Catalyst tam anlamıyla açık dünya bir oyun değil, ancak Bithell’in “büyük seviyeler” olarak adlandırdığı birden fazla büyük merkez içeriyor. Oyuncular, şehir sokaklarından çatı katlarına kadar pek çok farklı mekanı keşfederken, kısa yollar ekleyebilecek ve döngülerin tekrar eden yanlarını hafifletebilecekler.
Tron: Catalyst için 20 kişilik bir ekip çalışıyor
Bithell Games, Tron: Catalyst üzerinde yaklaşık 20 kişilik bir ekip ile çalışıyor. Oyun, Devolver Digital’in bağımsız lisanslı oyunlar için kurduğu yeni hub olan Big Fan tarafından yayınlanacak ve Disney de projeye dahil olacak. Oyunun tam adı ise “Disney Tron: Catalyst” olarak geçiyor. 2025’te piyasaya sürüldüğünde, oyuncuların alfabetik listelerinde oyunun daha üst sıralarda yer alması şaşırtıcı olmayacak.
Bir yanıt yazın