Serinin yaratıcısına göre, Beyond Good & Evil 2’nin geliştirilmesi sırasında, oyunun yaratıcı liderleri arasındaki anlaşmazlıklar sebebiyle zorluklar yaşandı.
Beyond Good & Evil serisinin yaratıcısı Michel Ancel, bir röportajda Ubisoft Montpellier’in Beyond Good & Evil 2’nin geliştirilmesi sırasında karşılaştığı sorunlara dair detaylar paylaştı. Ancel, projeyi tutkulu bir geliştirme ekibinin kendisine büyük zorluklar belirlediği, ancak önlerindeki yolun ne kadar uzun ve karmaşık olacağını bilmeden yola çıktığı bir proje olarak tanımladı.
Liderlerin Görüş Ayrılıkları Beyond Good & Evil 2’nin Gelişimini Etkiledi
Ancel’e göre, Beyond Good & Evil 2’nin geliştirilmesinden sorumlu kişiler arasında çok fazla problem vardı. Sanat yönetmeninin her şeyi tekrar tekrar yapmak istediğini, oyun yönetmeninin ise üretilmiş bir zindan oyunu yapmak istediğini, kendisinin ise bir uzay macerası hayal ettiğini anlattı. Anlaşamadılar ve yönetmen projeyi başka yönlere götürdü.
Bu tür durumlarda, geliştirme ekibinin oradan oraya savrulduğunu ve kimin sorumlu olduğunu, kimin kararları verdiğini bilemediğini belirtti. Yapımcının, duruma düzen getirmesi gerekirken, işleri yoluna koyamadığını söyledi. Ubisoft CEO’su Yves Guillemot’un bile Montpellier’e gidip işleri rayına oturtmaya çalışmasının yeterli olmadığını ve oyunun yönetmeninin inatçılığına devam ettiğini aktardı.
Ancel ayrıca, yerel medyanın devam oyununun geliştirilmesindeki rolüyle ilgili yanlış bilgiler yaydığından da bahsetti. Gösteriyi yöneten ve değişiklikler isteyen kişinin kendisi olduğunu okuduğunu, ancak bunun doğru olmadığını, diğer yaratıcı liderlerin verdiği kararları hiç sorgulamadığını söyledi.
Sonuçta bunun, anlaşamayan tutkulu geliştirme liderlerinin bir vakası olduğunu belirtti. Tek bir büyük kötü adam olmadığını, ancak yönetim düzeyinde çözülmemiş bir dizi kilit sorun olduğunu dile getirdi. Kendisini de suçtan aklamamakla birlikte, projeyi daha iyi savunması, daha fazla orada olması ve ekiple daha uzlaşmacı olması gerektiğini kabul etti.
Bir yanıt yazın