Barselona ICFO merkezli Kuantum Bilgi Doktora öğrencisi Luke Mortimer, diğer adıyla Lumorti, DOOM’un bu en yeni portunun arkasında. Quandoom 1.0.0 sürümüne eşlik eden ReadMe dosyasında Lumorti, “Şimdiye kadar yaratılmış tüm yararlı hesaplama aygıtlarının DOOM’u çalıştırabildiği bilinen bir gerçektir “ diyor ve Quandoom’un kuantum bilgisayarlar için bulunan ilk pratik kullanım olabileceğini esprili bir şekilde ima ediyor.
Quandoom’un kuantum bilgisayar minimum özellikleri oldukça dik. Lumorti, QASM kodunun 72.376 kübit ve 80 milyon kapı gerektirdiğini söylüyor. Bu, 2024 oyununuzun bir RTX 9090’a ihtiyacı olduğunu söylemeye neredeyse benziyor, çünkü bu tür özelliklere sahip böyle bir kuantum bilgisayarı mevcut değil. Neyse ki DOOM hayranları, kodu bir QASM simülatöründe çalıştırarak ev bilgisayarlarındaki fiziksel donanım gereksinimlerini atlatabilirler.
Bu portun yaratıcısına göre, simülatör mütevazı bir dizüstü bilgisayarda çalışsa bile Quandoom 10-20 FPS’ye ulaşabilir. Ekrandaki Quandoom aksiyonunun bir örneği için animasyonlu bir GIF paylaşıldı. Atari Battlezone (1980) tarzında oldukça iyi görünüyor. Lumorti buna X-ray modu diyor.
Quandoom’u bilgisayarınızda oynamak istiyorsanız, dosyaları GitHub’dan indirdikten sonra yapmanız gereken tek şey Quandoom.qasm dosyasını simülatöre (simulator.exe) sürüklemek. Lütfen dosyanın yüklenmesinin biraz zaman alacağını ve yaklaşık 5-6 GB RAM gerektireceğini unutmayın. Ayrıca, oyuna girdiğinizde yalnızca ilk seviyeye sahip olacaksınız, renk, müzik, ses ve Quandoom’da çalışması için orijinalin ayarlanması gereken diğer yönleri olmayacak.
Kodlamayla ilgilenenler için Lumorti, kodu kendiniz veya Linux için derlemek için bazı ipuçları sağlıyor. Quandoom.qasm dosyasının da tamamen uyumlu olmadığını ve boyutunu 30 GB’tan büyük bir dosya olabilecek şekilde önemli ölçüde küçültmek için kısaltmalar kullanıldığını okumak da ilginç.
Geliştirici hala Quandoom üzerinde çalışıyor ancak bazen projeden sıkıldığını itiraf ediyor. Lumorti’nin çalışması 8.000’den fazla satır C++ kodu, küçük bir 3D motor, oyun mantığı ve daha fazlasını içeriyor – kuantum kayıtlarını kullanan işlevlerle. Son olarak, kuantum kodlayıcı, yeterli sayıda insanın kaynağa ilgi duyması durumunda kullanılabilir hale getirileceğini ima ediyor.
Bir yanıt yazın