Fallout Yaratıcısından AAA RPG Oyunlara Eleştiri


Fallout’un yaratıcısı Tim Cain, AAA RPG oyunlarındaki şiddetin oyuncuların tercihleri nedeniyle varsayılan bir unsur olarak kalacağını söyledi.

Fallout serisinin ortak yaratıcısı Tim Cain, AAA RPG oyunlarında şiddetin neden bu kadar yaygın olduğunu açıkladı. Cain, bir YouTube videosunda, büyük bütçeli oyunların merkezinde şiddetin yer almasının tamamen satış rakamlarına bağlı olduğunu belirtti. “Şirketler oyunları istedikleri için değil, satacaklarını bildikleri için yapar,” diyen Cain, oyuncuların satın alma alışkanlıklarının bu durumu değiştirebileceğine dikkat çekti. Bu açıklamalar, AAA RPG’lerin neden farklı etkileşim yolları sunmakta zorlandığını gözler önüne seriyor.

Fallout ve AAA RPG’lerde Şiddetin Varsayılan Olması

Fallout gibi oyunların yaratıcısı olan Tim Cain, büyük bütçeli RPG’lerin temel etkileşim yöntemi olarak şiddeti kullanmasının, pazarlama ve satış stratejilerinden kaynaklandığını söyledi. Cain’e göre, aksiyon dolu sahneler ve çatışmalar içeren oyunlar, genellikle daha kolay pazarlanıyor ve daha yüksek satış rakamlarına ulaşıyor. “Bir fragmanda insanların koştuğunu, zıpladığını ve dövüştüğünü görmek, oyunun ne kadar eğlenceli olduğunu düşündürür,” diyen Cain, hikaye ve diyalog ağırlıklı oyunların tanıtımının daha zor olduğunu belirtti.

Cain, Obsidian’daki The Outer Worlds projesi sırasında, oyunun hikaye ve diyalog odaklı yönlerini fragmanlarda göstermenin zorluklarından bahsetti. 15-30 saniyelik bir fragmanda derin bir anlatıyı özetlemenin neredeyse imkansız olduğunu ifade etti. Ancak Cain, şiddet içermeyen oyunların da başarılı olabileceğini vurguladı. Myst ve Life is Strange gibi örneklerin, şiddet odaklı olmayan oyunların da geniş bir kitle bulabileceğini kanıtladığını söyledi.

Tim Cain, oyuncuların satın alma tercihleriyle oyun sektöründe bir değişim yaratabileceğini düşünüyor. Fallout gibi şiddet odaklı oyunların başarısının, bu tür içeriklerin devam etmesine yol açtığını belirten Cain, “Cüzdanınızla oy verin,” diyerek oyuncuları daha fazla çeşitlilik sunan oyunları desteklemeye çağırdı.

Cain’e göre, oyuncuların satın alma alışkanlıklarında bir değişiklik olması durumunda, oyun şirketleri de farklı türlere yönelmeye başlayabilir. Ancak bu değişimin gerçekleşmesi için, geniş çaplı bir talep oluşması gerektiğini ifade etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir