Microsoft, bir yılı aşkın süredir devam eden söylentilerin ardından, 343 Industries’deki liderlik değişiklikleri, işten çıkarmalar ve diğer değişimlerle birlikte Halo için Unreal Engine 5 motorunu kullanmaya başlıyor. 343 Industries artık Halo Studios olarak yeniden adlandırılıyor ve bu motor değişikliği duyurusuyla Halo tarihine yeni bir sayfa açmayı hedefliyor.
Halo’nun Unreal Engine 5’e geçişi, Halo Studios’un teknoloji, yapı, süreçler ve hatta kültürünü değiştirmeyi amaçlayan bir dönüşümün ilk adımı olarak görülüyor. Halo Studios’un başındaki Pierre Hintze, “Sadece geliştirme verimliliğini artırmayı değil, Halo oyunlarını nasıl yaptığımızın tarifini değiştirmeyi planlıyoruz,” diyor.
Halo ekibi, stüdyonun Halo Infinite için özel olarak geliştirdiği Slipspace Engine’den Unreal’a geçecek. Slipspace Engine, kullanımı zor hale gelmiş ve geliştirme sürecini zorlaştırmıştı. Halo Studios, Slipspace Engine’in gelişimine çok sayıda personel ayırmak zorunda kaldı ve motorun bazı bölümleri neredeyse 25 yıllık bir geçmişe sahip.
Halo Studios Sanat Direktörü Chris Matthews, “Ana ilgi alanlarımızdan biri, oyuncuların etkileşime girebileceği ve deneyimleyebileceği daha geniş bir dünya yaratmak. Unreal’ın Nanite ve Lumen teknolojileri bize bunu, sektörün daha önce görmediği bir şekilde yapma fırsatı sunuyor. Sanatçılar olarak bu oldukça heyecan verici,” diye belirtiyor.
Halo Studios, şimdilik yeni bir Halo oyunu ya da çıkış tarihi açıklamaktan kaçınıyor, ancak Unreal Engine üzerinde çalışan bazı Halo örnekleri oluşturulmuş durumda. Bu çalışmaya “Project Foundry” adı verilmiş ve bu proje bir oyun ya da teknik demo olmaktan ziyade, araştırma, geliştirme ve eğitim aracı olarak kullanılıyor. Aynı zamanda stüdyonun Halo oyunlarını geliştirme şeklini nasıl değiştirdiğinin temelini oluşturuyor.
Project Foundry, ileride çıkacak Halo oyunlarında yer alması beklenen birçok unsuru içeriyor. Pierre Hintze, “Foundry’de gösterdiğimiz şeylerin büyük çoğunluğunun şu an geliştirmekte olduğumuz projelerde ya da gelecekteki projelerde yer alması amaçlanıyor,” diye ekliyor.
Project Foundry’de Halo biyomları için daha detaylı manzaralar ve geçmiş Halo oyunlarında görülmemiş bitki örtüsü seviyeleri yer alıyor. Ayrıca, Microsoft’un Halo: Combat Evolved remaster çalışmaları hakkında ortaya çıkan bilgilerden birkaç ay sonra Master Chief’in zırhı da yeniden modellendi.
Halo Unreal Engine 5 ile yola devam edecek olsa da, bir oyun Slipstream’de kalacak
Halo Studios şu anda birden fazla Halo oyunu üzerinde çalışıyor, ancak Slipstream Engine, Halo Infinite’e güç vermeye devam edecek. Pierre Hintze, “Halo Infinite’i başarıyla hizmet vermek için koşulları yaratmaya orantısız bir şekilde odaklandık. Ancak Unreal’a geçiş, tüm dikkatimizi en yüksek kalitede birden fazla yeni deneyim yaratmaya odaklamamızı sağlıyor,” diye belirtiyor.
Bir yanıt yazın