Naughty Dog Neden Sony’ye Satıldı?


Naughty Dog’un Sony’ye satış süreciyle ilgili detaylar ortaya çıktı. Artan oyun geliştirme maliyetleri, satış kararında belirleyici rol oynadı.

1984 yılında Jason Rubin ile birlikte Naughty Dog’u kuran Andy Gavin, stüdyonun 2001 yılında Sony’ye satılmasının ardındaki sebepleri açıkladı. Gavin’in LinkedIn üzerinden yaptığı açıklamaya göre, artan oyun geliştirme maliyetleri, stüdyonun bağımsız olarak ayakta kalmasını imkansız hale getiriyordu. Crash Bandicoot ve Jak and Daxter gibi ünlü oyunlarla tanınan Naughty Dog, bu süreçte kendi projelerini finanse etmekte zorlanmış ve bu nedenle Sony’nin güvenli finansal desteğine ihtiyaç duymuştu.

Naughty Dog’un Artan Maliyetleri

Andy Gavin, Naughty Dog’un ilk yıllarında oyun geliştirme maliyetlerinin oldukça düşük olduğunu belirtiyor. Örneğin, 1980’lerdeki ilk oyunlar 50.000 dolardan daha düşük bütçelerle yapılırken, bu rakam 1996’da Crash Bandicoot için 1.6 milyon dolara, 2001’deki Jak and Daxter için ise 15 milyon dolara kadar çıkmıştı. 2004 yılına gelindiğinde ise AAA oyunların bütçeleri 45-50 milyon dolara ulaşmıştı.

Naughty Dog Neden Sony’ye Satıldı

Bu artış yalnızca Naughty Dog’a özgü değildi; AAA oyun sektöründe genel bir sorun haline gelmişti. Bağımsız bir stüdyo olarak bu mali yükü karşılamakta zorlandıklarını belirten Gavin, Sony’nin finansal desteği sayesinde bu baskıdan kurtulduklarını ve yaratıcı projelere odaklanabildiklerini ifade etti.

Sony’nin çatısı altına girdikten sonra Naughty Dog, Uncharted ve The Last of Us gibi küresel başarılar elde eden serilere imza attı. Özellikle Uncharted, PlayStation 3’ün en popüler serilerinden biri haline gelirken, The Last of Us hem eleştirmenlerden hem de oyunculardan tam not aldı. Bu dönemde Naughty Dog, oyun dünyasının en prestijli stüdyolarından biri haline geldi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir