PlayStation’un Doğuş Hikayesi


PlayStation’un yaratıcısı Ken Kutaragi’ye göre 30 yıl önce herkes başarısız olacaklarını düşünüyormuş.

PlayStation’un yaratıcısı Ken Kutaragi, 30 yıl önce hem oyun geliştiricileri hem de Sony’deki patronlarını bu devrimci konsolun başarılı olacağına ikna etmekte zorlandığını açıkladı. Kutaragi, AFP’ye PlayStation’un Doğuş Hikayesi hakkında verdiği röportajda, “Herkes başarısız olacağımızı söylüyordu” dedi.

PlayStation’un Doğuş Hikayesi: O Artık Bir Dev

3 Aralık 1994’te piyasaya sürülen PlayStation, devrim niteliğindeki 3D grafikleri ve “Tomb Raider”, “Metal Gear Solid” gibi yetişkinlere hitap eden oyunlarıyla dikkat çekti. O dönemde Nintendo’nun NES’i gibi oyun konsolları “çocuk oyuncağı” olarak görülüyor, CGI ise Hollywood’da bile nadiren kullanılıyordu.

Tüm PlayStation modelleri - PS5 Pro

İlginizi Çekebilir: Bugüne kadar çıkan Tüm PlayStation Modelleri

Kutaragi, “Sony yöneticilerinin çoğu, şirketin üst düzey elektronik üreticisi imajını zedelemekten korktuğu için projeye şiddetle karşı çıkıyordu” diye belirtti. Japon oyun geliştiricileri de gerçek zamanlı 3D oyunlar yaratmanın imkansız göründüğü gerekçesiyle projeye mesafeli yaklaştı. Ancak Kutaragi kararlıydı: “Teknolojik ilerlemeyi kullanarak yeni bir eğlence biçimi yaratmak istiyorduk.”

Bu kararlılık meyvesini verdi. Bugün 5. nesline ulaşan PlayStation artık konsol sektörünün bir devi. PlayStation 2 ise 160 milyon adetle tüm zamanların en çok satan oyun konsolu oldu.

Kutaragi, Sony ve Nintendo arasındaki iş birliği ve rekabete de değindi. CD-ROM okuyucu projesi nedeniyle yollarını ayıran ikilinin hikayesi, Sony için bir ihanet ve aşağılanma olarak görülmüştü. Ancak Kutaragi, farklı yaklaşımlar nedeniyle ayrılığın kaçınılmaz olduğunu ve bu olay olmasaydı PlayStation’un var olamayacağını vurguladı.

Sony’nin müzik sektöründeki deneyimini kullanarak geliştirdiği yeni dağıtım modelinin de PlayStation’un başarısında kilit rol oynadığını belirten Kutaragi, 2007’de PlayStation 3’ün lansmanından sonra şirketten ayrıldı. Şu anda bir robotik ve yapay zeka girişimini yöneten 74 yaşındaki mühendis, gelecekte yapay zekanın birçok alanda çığır açacağına ve zamanla mekanın da video oyunlarının ötesinde hesaplanabilir olacağına inanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir