Sony Concord oyununun fişini çekti, Firewalk Studios’u kapattı

Sony Interactive Entertainment (SIE), uzun geliştirme süreci ve beklentileri karşılamayan satış rakamları nedeniyle Concord oyununu sonlandırarak oyunun yapımcısı Firewalk Studios’u kapatma kararı aldığını duyurdu. Sadece iki hafta önce piyasaya çıkan Concord, Firewalk ekibinin yoğun çabalarına rağmen beklenen ilgiyi göremedi. Oyun sunucularının hızla kapatılmasının ardından stüdyo bünyesindeki 172 çalışanın işine son verileceği bildirildi.

Firewalk Studios’un kısa süre önce PlayStation markasının bünyesine dahil edilmesi ve bu hamlenin arkasından gelen kapatma kararı oyun sektöründe dikkat çekici bir gelişme olarak öne çıkıyor. Sony Interactive Entertainment Studio Business Group Başkanı Hermen Hulst, yaptığı açıklamada, “Firewalk ekibinin sanatsal çabalarını takdir ediyoruz, ancak Concord’un uzun vadeli başarısı için gereken beklentilere ulaşılamadığı için bu kararı almak zorunda kaldık” ifadelerine yer verdi.

Concord, rekabetçi bir takım oyunu olarak geliştirildi, ancak oyun dünyasında hali hazırda oldukça güçlü rakiplerin bulunduğu bir dönemde pazara sunuldu. Özellikle çevrim içi oyunlarda gelişen abonelik modelleri, ücretsiz erişim imkanı sunan oyunların popülerleşmesine zemin hazırlıyor. Battle Pass ve sezonluk içeriklerle genişletilen bu oyunlar, oyuncu sadakatini artırarak uzun vadeli gelir elde etmeyi amaçlıyor. Concord’un belirlenen 40 dolarlık satış fiyatı ise, özellikle ücretsiz modellere alışkın bir oyuncu kitlesine erişmede güçlük yarattı.

Buna ek olarak, çevrim içi oyunların hızlı gelişen dünyasında Concord’un uzun bir geliştirme sürecinden geçmesi, rakiplerinin pazar payını artırmasına olanak sağladı. Firewalk Studios’un bu zorlu pazar koşullarında rekabet edebilmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirme çabası, Sony’nin nihai kararıyla son bulmuş oldu. Oyun sektöründe uzun yıllardır süre gelen gelir odaklı stratejiler, özellikle büyük şirketlerin küçük stüdyolara yönelik yatırım yapma eğilimlerini etkiliyor. Ancak bu yatırımlar beklentiyi karşılamadığında, kapanma kararlarının hızla alınması kaçınılmaz hale geliyor.

Sony Concord ve Firewalk kararıyla sektörel bir yaklaşımı devam ettiriyor

Firewalk Studios’un kapatılması, sektördeki işten çıkarma dalgasının en yeni örneği olarak dikkat çekiyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde Microsoft’un Zenimax bünyesindeki üç stüdyosunu kapatması, Netflix’in ise yeni kurduğu AAA stüdyosunu proje duyurusu dahi yapmadan sonlandırması, oyun sektöründeki bu tür kararların daha da sıklaşabileceğini gösteriyor. Büyük oyun şirketleri, daha kârlı yatırımlara odaklanarak uzun vadeli büyümeye öncelik veriyor. Ancak bu durumun, yaratıcı ve yenilikçi projelere verilen desteği azaltabileceği ifade ediliyor.

Özellikle Sony, Microsoft ve Tencent gibi büyük oyun devlerinin pazarda daha geniş paylara sahip olması, küçük stüdyoların rekabet gücünü kırılgan hale getiriyor. Sektördeki bu değişim, oyun dünyasında yeni ve farklı deneyimler sunmak isteyen stüdyoların varlıklarını sürdürmesini zorlaştırıyor. Büyük şirketlerin finansal baskılar nedeniyle kararlarda daha temkinli yaklaşması, benzer kapatma ve işten çıkarmaların yakın gelecekte daha da yaygınlaşabileceği düşüncesini güçlendiriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir