Türkiye’nin oyun sektöründe dayanışmayı ve ortak hareket etmeyi amaçlayan Dijital Oyun Yapımcıları Meslek Birliği (DOYEB) YTÜ Yıldız Teknopark çatısı altında kuruluyor. Geliştiricileri ve yayıncıları kamu özel sektör iş birliklerini resmi bir altyapıyla bir araya getirecek olan DOYEB, sektörde yeni bir dönemi başlatmaya hazırlanırken yeni üyelerini de bekliyor.
Global arenada başarı hikayeleri yazmaya devam eden Türk oyun sektörü Dijital Oyun Yapımcıları Meslek Birliği ile yeniden şekillenmeye hazırlanıyor. Başarıların sürekliliğini hedefleyen ve oyun stüdyolarını yasal bir zeminde gücünü artırmayı amaçlayan DOYEB üye şirketleri bünyesinde toplamaya başladı. Türk oyun endüstrisinin ortak sesi olma vizyonuyla yola çıkan DOYEB profesyonellerin haklarını savunmayı ve sektörün ulusal ve uluslararası düzeyde daha güçlü bir yapıya kavuşturacak.
DOYEB Yeni Üyelerini Bekliyor
Oyun sektörünün geleceğine yön vermek için bir dizi stratejik hedefin belirlendiği DOYEB’te öncelikle oyun sektörü için uygun yasal düzenlenmelerin desteklenerek oluşturulması ve geliştiriciler ile yayıncıların haklarını güvence altına alarak sektörde süreklilik sağlanması oluşturuyor. Uluslararası standartlara uygun, kaliteli içerik üretimini teşvik ederek destekleyecek birlikte; kamu kurumları ve özel sektör arasında güçlü bağlar kurarak büyümeyi hızlandırmak, Türk oyun sektörünün global ölçekte daha iyi tanınması için etkin tanıtım faaliyetleri yürütmenin yanı sıra, eğitim, rehberlik ve bilgi paylaşımı programlarıyla sektör profesyonellerinin gelişimini desteklemek yer alıyor. Sadece bir meslek birliği olmanın ötesinde oyun sektörünün geleceğini şekillendirecek platform, yeni üyelerini bekliyor. DOYEB, 20 Aralık tarihinde tüm oyun geliştiricileri ve yapımcılarına açık olacak link üzerinden düzenleneceği webinar ile güçlü bir etki oluşturmayı hedefliyor.
“Hedefimiz Global Bir Kültürel Miras Yaratmak”
YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdür Yardımcısı İsa Turgut İnci, DOYEB’in sektör için çok kritik bir adım olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “DOYEB, sadece bir meslek birliği değil aynı zamanda Türk oyun sektörünü uluslararası başarılarla taçlandıracak bir vizyonun ifadesidir. Bugün, geliştiricilerimizin haklarını koruyarak ve yenilikçi standartlar oluşturarak sektörü ileri taşıyacak bir zemin hazırlıyoruz. YTÜ Yıldız Teknopark olarak, inovasyonun ve teknolojinin kesişim noktasında yer alıyoruz. Burada, oyun geliştiricilere yalnızca altyapı değil aynı zamanda global düşünme ve üretme kültürü sunuyoruz. DOYEB’in hedefleri, bizlerin yıllardır üzerinde çalıştığı misyonla örtüşüyor: Türkiye’yi bir oyun geliştirme merkezi haline getirmek. Bu nedenle DOYEB, sektör için bir köprü, bir güç ve en önemlisi bir rehberdir. Bizler, bu platformun her adımında elimizi taşın altına koymaya hazırız. Öyle ki, Türk oyun endüstrisi yalnızca ekonomik bir başarı hikayesi değil global bir kültürel miras yaratma potansiyeline sahip. DOYEB, bu mirası inşa etmek için kritik bir yapı taşı olacaktır.”
Sektörü Bir Araya Getirecek Etkinliklerin Düzenlenmesi
80 milyondan fazla oyuncuya ulaşan DOYEB üyesi Tiplay Studio Kurucularından Mehmet Umut Ermeç, “Tiplay, Denizli’de kurulup dünyaya açılmış, mobilden araç içi eğlence sistemlerine kadar farklı alanlarda oyun üreten global bir oyun şirketidir. DOYEB’i ise Türkiye oyun sektörünü uluslararası arenada temsil edecek ve ekosistemin dinamosu olacak bir girişim olarak görüyorum. En büyük beklentim, sektörün sahip olduğu bilgi birikimi ve deneyimin tüm paydaşlarla paylaşılmasını sağlayacak ortamların hazırlanması. İlk önerim, oyun sektöründeki girişimcileri, yatırımcıları ve stratejik ortakları bir araya getiren, Türkiye’nin özgül ağırlığını vurgulayacak, B2B odaklı bir etkinliğin her yıl düzenlenmesi.” dedi.
Dijital Oyun Sektörünün Profesyonelleşiyor
Korku-macera türünde, aksiyondan yarışa uzanan geniş bir yelpazede PC oyunları geliştirerek dünya çapında yüz milyonlarca oyuncuya ulaşan birliğin üyelerden bir diğeri olan SuperGears Games Kurucu Ortağı ve CEO’su Yasin Demirden, “DOYEB’in kurulması, Türkiye’de dijital oyun sektörünün profesyonelleşmesi ve büyümesi adına çok önemli bir adım. Bu tür bir meslek birliği, oyun yapımcılarının haklarını korumak, sektörün yasal ve ekonomik altyapısını güçlendirmek ve uluslararası arenada temsilini artırmak için gerekliydi. Öncelikle nitelikli iş gücü, standartlaşmış üretim süreçleri ve uluslararası rekabet gücümüzü artıracak destek mekanizmalarına ihtiyaç duyuyoruz. Bu doğrultuda, mesleki eğitim programlarıyla kalifiye insan kaynağı yetiştirilmesi, bilgi ve deneyim paylaşımının kolaylaştırılması gibi girişimleri çok kıymetli görüyoruz. Ayrıca sektörün küresel oyuncularla rekabet edebilmesi için uluslararası iş birliklerinin artırılması, pazara erişimin kolaylaştırılması ve stratejik pazarlama hamleleriyle markalaşmanın desteklenmesi de beklentilerimiz arasında. Bu adımlar, yerel stüdyoların dünya çapında ses getiren içerikler üretmesine ve sürdürülebilir bir büyüme ortamına katkı sağlayacaktır.” şeklinde yorumladı.
Bir yanıt yazın